World Gymnaestrada 2023

Datum Evenement: 30-7-2023 08:00 - 5-8-2023 23:00 Exporteer Evenement naar Outlook

World Gymnaestrada 2023

 

(See below for English)

 

We zijn vooral nog op zoek naar vrijwilligers bij 'stage assistance'!

 

Van 30 juli t/m 5 augustus 2023 komt World Gymnaestrada weer naar Nederland toe! De World Gymnaestrada is een wereldwijd, niet-competitief evenement dat elke vier jaar wordt gehouden met het grootste aantal actieve deelnemers van elk gymsportevenement. Deelname is voor iedereen, ongeacht geslacht, leeftijd, ras, religie, cultuur, bekwaamheid of sociale status. In 1991 was World Gymnaestrada voor de laatste keer in Nederland en dit was toen het grootste sportevenement in Nederland ooit op de Olympische Spelen in 1928 na. Deze editie van World Gymnaestrada belooft nóg groter en mooier te worden.

Het evenement vindt plaats in Amsterdam. Op twee locaties zal het omvangrijke programma worden uitgevoerd, te weten het Olympische Stadion en RAI Amsterdam. De enorme aantallen sporters worden gedurende het evenement gehuisvest bij sporthallen en bij scholen. De sfeer van World Gymnaestrada is een van eensgezindheid en verbroedering, wat het evenement een heel bijzondere beleving geeft. Voor dit fantastische sportevenement zijn we op zoek naar vrijwilligers die willen meehelpen!

Meld je nu via de aanmeldknop bovenaan deze pagina aan om als vrijwilliger aan dit fantastische evenement bij te dragen! Voor vragen/opmerkingen die mogelijk al op dit moment spelen kan je een e-mail sturen naar team@eventmakers.nl. Ga voor meer algemene informatie over World Gymnaestrada 2023 naar de website: https://worldgymnaestrada2023.com

Wat krijg je van ons?

Vrijwilligers maken het evenement! Omdat EventMakers voor ons heel belangrijk zijn, garanderen we dat er goed voor je gezorgd wordt. Dat doen we op de volgende manieren:

  • Je ontmoet veel nieuwe mensen en krijgt een uniek kijkje achter de schermen van een fantastisch evenement;
  • Je ontvangt gave en unieke kledingpakket in de stijl van het evenement;
  • Je krijgt goed te eten en te drinken tijdens het evenement;
  • Slaap accomodaties zijn voor vrijwilligers beschikbaar! Geef in jouw aanmeldformulier aan als je hier gebruik van wil maken. De plekken zijn niet onbeperkt, dus een definitieve bevestiging dat je kan overnachten volgt daarna;
  • We maken op een persoonlijke manier kennis met je en kijken hoe we jouw talent het beste kunnen inzetten;
  • We verzorgen een inspirerende kick-off bijeenkomst voor alle EventMakers.

Wat vragen we van jou?

  • Voor het evenement is de voorwaarde dat je minimaal 3 tot 5 dagen beschikbaar bent, afhankelijk van de rol;
  • EventMakers zijn op 24 juli 2023 minimaal 16 jaar oud;
  • EventMakers beheersen in elk geval de Nederlandse óf de Engelse taal;
  • Alle EventMakers tekenen een vrijwilligersovereenkomst;
  • We vragen van alle EventMakers veel enthousiasme, inzet, gastvrijheid en passie voor het evenement;
  • Reis- en verblijfkosten zijn voor eigen rekening (zie de bullet hierboven over beperkte beschikbaarheid slaap accomodaties!).

Functies

Tijdens World Gymnaestrada zijn we op zoek naar EventMakers in veel verschillende functies. Hieronder beschrijven we de verschillende vrijwilligersfunctieprofielen. Je vindt er informatie over de functies, je talent en de gevraagde beschikbaarheid door op te functies te klikken.

Team Begeleiders

Je begeleidt een van de deelnemende landen van A tot Z door hun verblijf in Amsterdam en deelname aan de World Gymnaestrada. Aan het begin en aan het eind van de dag sta je landen te gast bij de overnachtingslocaties. Je bent het eerste aanspreekpunt van het land en beantwoordt de eerstelijns vragen. Je staat in nauw contact met het LOC om de deelnemende landen een onvergetelijke week te bezorgen.

Beschikbaarheid minimaal 5 dagen van 28 juli t/m 7 augustus 2023.

Jouw talent

Ben je communicatief vaardig, kan je je goed redden in het Engels, Duits of Spaans en/of een andere vreemde taal, ben je servicegericht, enthousiast en maak je snel vrienden? Kan je ook goed met vragen overweg en ben je stressbestendig? Dan is deze taak echt iets van jou. Je krijgt je eigen delegatie toegewezen om samen een te gekke week te beleven.

Informatiebalie, accreditatiecentrum en ticketcentrum

In alle Venues worden er tijdens het evenement balies ingericht die dienen als Informatiebalie, Accreditatiecentrum en Ticketcentrum. In dit team zorg je ervoor dat bezoekers goed geïnformeerd worden en help je ze als ze vragen hebben. Ook kan je binnen dit team helpen bij het maken en uitgeven van de toegangspassen aan alle verschillende doelgroepen en/of help je bij het klaarleggen, verstrekken en verkopen van toegangstickets. Je bent dus op verschillende locaties binnen de venue inzetbaar.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 28 juli t/m 5 augustus 2023.

Ticketing

Vrijwilligers binnen dit team staan op de verschillende plekken in de Venues waar de bezoekers binnenkomen en waar wordt gecontroleerd op een geldig toegangsbewijs. Hiervoor worden scanners gebruikt.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Verwijzer

Vrijwilligers binnen dit team staan op de verschillende plekken in en buiten de Venue om de bezoekers te verwijzen naar de juiste zitplaats. Je bent een echte gastheer of gastvrouw en vindt het leuk om met mensen in contact te zijn.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Jouw talent

Beheers jij de Nederlandse taal en kun je je redden in het Engels? Ben je communicatief vaardig, vriendelijk, sociaal, enthousiast, servicegericht, en flexibel? Houd je ervan om mensen een gastvrij gevoel te geven? Meld je dan aan voor het team Bezoekers Services!

EventMakers Desk

Je helpt bij alle zaken rondom het vrijwilligersmanagement. Je bent aanspreekpunt voor vrijwilligers, bemant de vrijwilligersinformatie-balie, helpt bij de uitgifte van kleding en cateringbonnen of maakt deel uit van het allround EventMakers team.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Allround EventMaker

Vanuit het allround team ben je op alle posities inzetbaar en vind je het leuk om te helpen waar op dat moment handjes nodig zijn.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Jouw talent

Beheers jij de Nederlandse taal en kun je je redden in het Engels? Ben je communicatief vaardig, vriendelijk, sociaal, enthousiast, servicegericht, en flexibel? Houd je ervan om mensen een gastvrij gevoel te geven? Meld je dan aan voor team EventMakers Services!

Chauffeur

Een team van chauffeurs is verantwoordelijk voor het vervoeren van officials en andere belangrijke gasten. Je haalt ze op van Schiphol en vervoert ze naar locaties volgens de planning van de transportcoördinator. Je spreekt Engels en beschikt over een nette spijkerbroek. Je bent minimaal 3 jaar in het bezit van een rijbewijs.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 28 juli t/m 6 augustus 2023.

Jouw talent

Ben je een goede gastheer en vind je het leuk om gasten te vervoeren? Ben je goed in het vinden van de weg en het begeleiden van spelers, staf en wellicht VIP gasten? Ben je daarnaast flexibel ingesteld? Kom dan het team van chauffeurs versterken!

Ontvangst Officials en Teams

In dit team ontvang je de Officials op de luchthaven Schiphol. Je bent een gastheer of gastvrouw en geeft iedereen een warm welkom. Je zorgt ervoor dat het de gasten aan niets ontbreekt en dat ze tevreden de luchthaven verlaten met een van de chauffeurs. Ook ben je er bij het vertrek van de gasten om ze een goede thuisreis te wensen.

Beschikbaarheid minimaal 5 dagen van 28 juli t/m 6 augustus 2023.

Infobalie RAI

Achter de infobalie straal je een warm welkom uit voor deelnemers en publiek die bij de RAI aankomen. Je bent voor hen bij binnenkomst ook het eerste aanspreekpunt als zij vragen hebben. Je vindt het leuk om mensen te helpen en hen te woord te staan.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 29 juli t/m 5 augustus 2023.

VIP

Je bent een gastheer of gastvrouw en zorgt ervoor dat het de VIP gasten aan niets ontbreekt.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Jouw talent

Beheers jij de Nederlandse en de Engelse taal? Ben je communicatief vaardig, vriendelijk, sociaal, enthousiast, servicegericht, en flexibel? Houd je ervan om mensen een gastvrij gevoel te geven? Meld je dan aan voor het team Hospitality.

Side events

Tijdens het evenement zijn er verschillende Side Events. Zo is er natuurlijk de opening en een sluiting. Er is een beweegplein, een FIG Gala en National Performances. Wil jij helpen tijdens deze side events om de bezoekers het naar hun zin te maken? Meld je dan nu aan voor het Team Side Events.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Jouw talent

Beheers jij de Nederlandse taal en kun je je goed redden in het Engels? Ben je communicatief vaardig, vriendelijk, sociaal, enthousiast, servicegericht, en flexibel? Weet jij van aanpakken, ben je oplossingsgericht en houd je ervan om mensen een gastvrij gevoel te geven? Meld je dan aan voor team side events.

Podiumhost

Op drie plekken in Amsterdam (Vondelpark, Olympisch Stadion en RAI) worden podia gebouwd waar allerlei city performances gegeven gaan worden. We zoeken enkele podiumhosts hiervoor! Ben jij diegene die de groepen aankondigt, het publiek van informatie over de opvoeringen voorziet en het gezicht van het podium bent?

Beschikbaarheid minimaal 5 dagen van 31 juli t/m 4 augustus 2023.

Jouw talent

Ben jij een kei met verbale communicatie en vind jij het fantastisch om voor groepen te spreken? Breng jij veel energie en heb je ervaring met het zijn van een spreker/gastheer op een podium? Dan is podiumhost zijn wellicht voor jou!>

Stage hand

Bij de opbouw van de zalen ben jij de extra handjes die nodig zijn om de zalen om te bouwen tot een prachtig decor voor de sporters, de optredens en natuurlijk voor het publiek.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 29 juli t/m 5 augustus 2023.

Stage manager

Jij zorgt bij 'jouw stage' voor orde en overzicht backstage in de veelheid van mensen die daar bezig zijn met hun warming up voor hun opvoering, klaar staan om het podium op te gaan of juist net het podium afkomen na hun opvoering te hebben gedaan.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus 2023.

Jouw talent

Ben jij handig, heb je een goede conditie en ben je bereid je handen uit je mouwen te steken? Heb jij gevoel voor entertainment en assisteer je graag tijdens optredens? Meld je dan nu aan bij het Team Stage Assistance.

Social reporter

Als Social Reporter ga je het terrein van de World Gymnaestrada op en kijk je naar bijzondere momenten, spot je kansen en zorg je voor extra content. Social Media is voor jou niet moeilijk en je weet precies welke content mogelijk goed scoort. Als Social Reporter ben jij het extra paar ogen voor ons contentteam! Om ervoor te zorgen dat niemand de hele dag binnen achter de computer zit en niks van het evenement meemaakt, wordt de Social Webcare taak afgewisseld met de taak van Social Reporter.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus in 2023.

Social media webcare

Naast alle deelnemers en bezoekers van de World Gymnaestrada, zijn er natuurlijk over de hele wereld ook nog heel veel mensen die de WG2023 op afstand volgen via onder andere de app, website en socials. Er komen zeer uiteenlopende vragen binnen die op korte termijn beantwoord moeten worden. Als Social Webcare vrijwilliger monitor je alle vragen die binnenkomen via de social mediakanalen. Je zorgt ervoor dat alle vragen snel, maar vooral op een vriendelijke manier beantwoord worden.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus in 2023.

Journalist/redacteur

Als redacteur krijg je de opdracht om naar een bepaalde venue, sport of side-event te gaan om informatie te verzamelen. Je maakt aantekeningen over de belangrijkste gebeurtenissen over jouw specifieke onderwerp en schrijft daar vervolgens een artikel over. Samen met jouw collega-redacteur zorg je dat je elkaars artikel geredigeerd worden en vervolgens zet je je artikel als concept in onze WordPress website. Deze artikelen worden door de coördinator nagekeken, eventueel een beetje aangepast en vervolgens als recap van de dag gepubliceerd op de website.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus in 2023.

Foto booth

Tijdens het evenement is er een fotohuisje waar mensen op de foto kunnen met attributen en deze foto’s worden op papier geprint. Het is hierbij van belang dat er mensen bij staan die de mensen overtuigen en enthousiast maken om op de foto te gaan. Je bent tijdens deze functie vooral veel in contact met anderen.

Beschikbaarheid minimaal 3 dagen van 30 juli t/m 5 augustus in 2023.

Jouw talent

Heb jij affiniteit en gevoel bij de wereld van online en offline communicatie? Ben jij goed in het vastleggen van gebeurtenissen in beeld en tekst? Kijk dan zeker naar deze rollen binnen communicatie, pers en media!

(English)

 

We are especially still looking for volunteers for the role 'stage assistance'!

The World Gymnaestrada is coming to The Netherlands from 30 July - 5 August 2023! The World Gymnaestrada is a worldwide, non-competitive event that is organised once every four years and it is the largest gymnastics event in excistance. Anyone can attend regardless of gender, age, race, religion, culture, skill level or social status. The World Gymnaestrada was organised in The Netherlands in 1991 for the last time and that was the largest sportevent hosted in The Netherlands since the Olympic Games in 1928. This World Gymnaestrada edition promises to be even bigger and greater!

The event will take place in amsterdam. Two locations will host an extensive programme, nameley the Olympic Stadion and RAI Amsterdam. The enormous number of attendees will be accommodated in sports halls and schools. The World Gymnaestrada's atmosphere is one of unity and fraternization, which gives this event a very special experience. We are looking for volunteers to help organise this fantastic event!

Click the button above to sign up now to volunteer at this fantastic event! Please contact us at team@eventmakers.nl if you have any questions. Please visit the World Gymnaestrada 2023's website for more general information at: https://worldgymnaestrada2023.com

What do we provide you with?

Volunteers are essential for an event! We guarantee to take good care of you, because we value our EventMakers. We will do this in the following manner:

  • You will meet many new people and you get a unique look behind the scenes at this fantastic event;
  • You will get a cool and unique clothing package in the style of the event;
  • You will get good food and drinks during the event;
  • There is availability of sleeping accommodation for volunteers! Let us know when signing up if you want to make use of sleeping accommodation. The number of sleeping places is not unlimited, so we will confirm your request afterwards;
  • We will get to know you on a personal level so that we can deploy you in the best possible way;
  • We will organise an inspiring kick-off event for all EventMakers.

What do we ask from you?

  • The event requires you to be available for at least 3-5 days, depending on the role;
  • EventMakers will be at least 16 years old on 24 July 2023;
  • EventMakers speak at least Dutch ór English;
  • All EventMakers sign a volunteer contract;
  • We ask enthusiasm, effort, hospitality and passion for the event from all EventMakers;
  • Subsistence expenses are paid for by EventMakers themselves.

Functions

We are looking for EventMakers in many different functions for the World Gymnaestrada, which we describe below. By clicking on the functions below you will find information about the functions, the talents you need for these and the required availability.

Team Chaperone

You accompany one of the participating countries throughout their stay in Amsterdam and during their participation at the World Gymnaestrada. You will host countries at the beginning and end of the day at overnight venues. You are the country's first point of contact and you answer their more basic questions. You are in close contact with the organising committee (LOC) and help provide the countries with an unforgettable week.

Availability at least 5 days from 28 July up to 7 August 2023.

Your talent

You are a good communicator, you are proficient in English, German, Spanish and possibly another foreign language, you are service oriented, ethusiastic and you make friends quickly. Also you are stress resistant. You will be given a delegation with whom you will have a great week together.

Information counter, accreditation centre, ticket centre

Each venue will have a information counter, accreditation centre, ticket centre during the event. The visitors services team ensures that visitors are well informed and that their questions are answered. The team is also responsible for creating and handing out accreditation passes to the various target audiences. Also, the team helps with readying and handing out entrance tickets. This all means that you are deployable at various locations in the venue.

Availability at least 3 days from 28 July up to 5 August 2023.

Ticketing

Volunteers in this team are deployed at different spots where visitors enter the venues. The visitors are checked for valid entrance tickets through the use of scanners.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Referrer

Volunteers from this team are placed in and outside the venues to guide visitors to their seats. Referrers love hosting and being in contact with people.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Your talent

Can you speak the Dutch and English language? Are you communicative, friendly, social, enthusiastic, service oriented and flexible? Do you like to make people feel at home? If so, then definitely sign up for visitors services!

EventMakers Desk

You help with various topics regarding volunteer management. You are point of contact for volunteers, man the volunteer information desk, help with the distribution of clothing and catering vouchers or are part of an allround EventMakers team.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023..

Allround EventMaker

The Allround EventMaker team is deployable on every position. You enjoy helping where ever help is needed.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023..

Your talent

Can you speak the Dutch and English language? Are you communicative, friendly, social, enthusiastic, service oriented and flexible? Do you like to make people feel at home? If so, then definitely sign up for the EventMakers Desk!

Driver

A team of drivers is responsible for the transportation of officials and other important guests. You will pick them up from the airport (Schiphol) and transport them to locations. The transportcoördinator will provide you with a planning. You speak English and possess neat trousers / jeans. You have your drivers license for at least 3 years.

Availability at least 3 days from 28 July up to 6 August 2023..

Your talent

Are you a good host and do you enjoy transporting visitors? Are you good at finding your way and accompanying players, staff and possibly VIP guests? Are you flexible? If so, then sign up for the transport team!

Receiving Officials and Teams

This team receives officials at Schiphol. You are a true host and provide everyone with a warm welcome. You ensure that guests have everything they need and that they leave the airport satisfied with one of the drivers. You will also be at the airport when the guests leave to wish them a safe and pleasant trip back home.

Availability at least 5 days from 28 July up to 6 August 2023..

Information desk RAI

Behind the information desk you radiate a warm welcome for participants and the public who arrive at the RAI. You are also the first point of contact for them upon arrival if they have questions. You like to help people and talk to them.

Availability at least 3 days from 29 July up to 5 August.

VIP

You are a true host and know how to take care of VIP guests so that they feel well taken care for.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023..

Your talent

Can you speak the Dutch and English language? Are you communicative, friendly, social, enthusiastic, service oriented and flexible? Do you like to make people feel at home? If so, then definitely sign up for the team Hospitality!

Side Events

Their are various side events during the event, like the opening and closing. There will be a 'movement square', a FIG Gala and national performances. Do you want to help visotors have a good time at these side events? If so, then apply for the Side Events team!

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Your talent

Can you speak the Dutch language and are you proficient with English? Are you communicative, friendly, social, enthusiastic, service oriented and flexible? Are you hands on, solution-oriented and do you like giving people a warm welcome? If so, then sign up for team Side Events!

Stage hand

You are the extra pair of hands to help building up stages in beautiful sets for the athletes, performances and visitors.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Stage manager

You ensure overview and order backstage at 'your stage' where many participants are busy with their warming up, ligning up to go on stage for their performance or are just coming off stage after completing their performance.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Your talent

Are you handy, fit and are you prepared to roll up your sleeves? Do you have a feeling for entertainment and do you like to assist during performances? If so, then make sure to sign up for team Stage Assistance!

Social reporter

As a social reporter you will dive into the World Gymnaestrada and watch special moments, spot media exposure opportunities and provide extra content. You are skilled at using social media and you know exactly which content will score well. As a social reporter, you are the extra pair of eyes for our content team! To ensure that no one sits inside behind the computer all day and does not experience anything from the event, the Social Webcare task is alternated with the task of Social Reporter.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Social media webcare

AIn addition to all participants and visitors of the World Gymnaestrada, there are of course also many people all over the world who follow the WG2023 remotely via the app, website and socials. There are a wide range of questions that come in and need to be answered during the event. As a Social Webcare volunteer you monitor all questions that come in via the social media channels. You ensure that all questions are answered quickly, but especially in a friendly way.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Journalist/editor

As an editor, you are instructed to go to a particular venue, sport or side event to gather information. You take notes about the most important events about your specific topic and you then write an article about them. Together with your fellow editors you ensure that your article is edited and then you put your article as a draft in our WordPress website. These articles are checked by the coordinator, possibly adjusted a bit and then published on the website as a recap of the day.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Photo booth

There will a photo booth where people can take a picture with attributes during the event. These photos are printed on paper. It will be your task to enthuse people to make use of the dance box / photo booth. This means that this position will be very much in contact with participants and public.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Press centre reception

The Media Centre will will be supported by volunteers, who mainly man the reception desk. This is the place where media will check in upon arrival and where media will ask all kinds of specific and operational questions, such as what is the WiFi code, where can I eat, how and where can I photograph, how do I get in touch with a participant from [country], where can I find the results, how do I know which country should perform where, etc. Volunteers will help man this reception desk. There will be an FAQ list for frequently asked questions. At the beginning of each shift, a briefing takes place in the Media Centre so that you know what to expect that day and what the points of attention are.

Availability at least 3 days from 30 July up to 5 August 2023.

Your talent

Do you have affinity and feeling for the world of online and offline communication? Are you good at capturing events in image and text? Then be sure to look at these roles within communication, press and media!

Print

Name:
Email:
Subject:
Message:
x