Invictus Games 2021

Invictus Games 2021

Click here to read the information in English

De Invictus Games is een internationaal sportevenement voor fysiek en mentaal gewond geraakte militairen. Het doel van de Invictus Games is middels de kracht van sport herstel te stimuleren, revalidatie te ondersteunen en breder begrip en respect te genereren voor hen die hun land dienen of gediend hebben. Tijdens de vijfde editie van de Invictus Games, welke van 29 mei tot en met 4 juni 2021 zal plaatsvinden in Den Haag, zullen deelnemers vanuit 19 landen concurreren in 9 verschillende sporten. 

Zonder vrijwilligers geen evenement! Voor de Invictus Games is de hulp van maar liefst 1000 vrijwilligers nodig. Samen met een hecht team maken we het een onvergetelijke week voor de deelnemers en hun ‘Friends & Famliy’ die met hun meereizen.   

Let op: bij dit evenement hanteren we een selectieprocedure (selectiecriteria worden later bekend gemaakt). Dit betekent dat het op tijd aanmelden als vrijwilliger helaas geen garantie biedt op een plaats binnen het team van EventMakers. Daarnaast is het ook een vereiste dat vrijwilligers binnen 8 weken na hun aanmelding een geldig VOG uploaden.  

Doe jij samen met ons iets terug voor degene die hun leven hebben gegeven voor ons? Meld je dan nu aan als EventMaker voor de Invictus Games 2021 Den Haag! 

 

Wat vragen we van jou?

Word jij EventMaker tijdens de Invictus Games 2021? Dan is het goed om een aantal dingen te weten. Lees de onderstaande informatie daarom goed door. 

  • Voor het evenement is de voorwaarde dat je van zaterdag 29 mei t/m zaterdag 4 juni 2021 alle 8 dagen beschikbaar bent;
  • EventMakers zijn op 29 mei 2021 minimaal 18 jaar oud (met uitzondering van de ballenkinderen bij het zitvolleybal en de bakkendragers bij het zwemmen);
  • EventMakers beheersen in elk geval de Nederlandse óf de Engelse taal;
  • Alle EventMakers tekenen een vrijwilligersovereenkomst;
  • Alle EventMakers zijn in het bezit van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) (kan via EventMakers gratis worden aangevraagd, hier volgt later meer informatie over);
  • We vragen van alle EventMakers veel enthousiasme, inzet, gastvrijheid en passie voor het evenement.

 

Wat krijg je van ons?

Vrijwilligers maken het evenement! Omdat EventMakers voor ons heel belangrijk zijn, garanderen we dat er goed voor je gezorgd wordt. Dat doen we op de volgende manieren:

  • Je ontvangt een gaaf kledingpakket in de stijl van het evenement;
  • Je krijgt goed te eten en te drinken tijdens het evenement;
  • We zorgen voor goede informatievoorziening;
  • Je wordt uitgenodigd voor een leuke en informatieve kennismakingsbijeenkomst;
  • Je wordt uitgenodigd voor een  inspiratiesessie; 
  • Je ontvangt twee vrijkaarten voor een sessie naar keuze;
  • Je wordt uitgenodigd voor een slotfeest;
  • Reis- en verblijfkosten worden niet vergoed.

 

Functies

Tijdens de Invictus Games worden EventMakers op verschillende functies ingedeeld. Onderstaand worden de verschillende functies weergegeven. Per functie wordt een beschrijving gegeven van de taken en werkzaamheden het profiel dat bij de functie past en de benodigde beschikbaarheid. In het aanmeldformulier kies je jouw eerste drie voorkeursfuncties. 

Visitor Services

Het evenement wordt in het Zuiderpark in Den Haag georganiseerd, een groot terrein dus. Als vrijwilliger binnen het team bezoekers services wijs je bezoekers de weg, controleer je op toegangskaarten en houd je overzicht op publieksstromen. Je kunt ingezet worden bij informatiebalies op verschillende locaties (bijvoorbeeld het Zuiderpark, de Sportcampus, Zwembad het Hofbad, station Den Haag Centraal en Schiphol). Bezoekers kunnen hier naartoe komen als ze vragen hebben over het evenement, waar de ingangen zijn, hoe het programma eruitziet, wanneer de eerstvolgende wedstrijd is, of er nog kaarten te koop zijn? Etc. Naast het bemannen van de infobalies, kan je binnen deze functie ook als verwijzer worden ingezet op één van de eerdergenoemde locaties. Als verwijzer wijs je mensen op de sportaccommodaties naar hun plaats. Op alle posities ben je het eerste aanspreekpunt zijn voor de bezoekers en ben je het gezicht van het evenement, het is goed om je hier bewust van te zijn.

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni. 


EventMakers Services

Je helpt bij alle zaken rondom het vrijwilligersmanagement. Je bent aanspreekpunt voor vrijwilligers, bemant de vrijwilligersinformatie-balie, helpt bij de uitgifte van kleding en cateringbonnen of maakt deel uit van het allround EventMakers team. Vanuit het allround team ben je op alle posities inzetbaar en vind je het leuk om te helpen waar op dat moment handjes nodig zijn.

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni. 


Guest Services

Het team gastheer/-vrouw is heel groot vanwege het grote aantal gasten die de IG2021 gaat ontvangen. In totaal komen 500 competitors (deelnemers) op het evenement af die allemaal twee vrienden of familieleden (Friends & Family) mogen meenemen. Voor de competitors en hun friends & family wordt op het evenemententerrein een ontmoetingsplek gebouwd waar de food & beverage voor deze groep wordt georganiseerd, waar ze hun kinderen bij een kinderdagverblijf kunnen afgeven en waar ze informatie over het evenement en de stad kunnen krijgen. Alle competitors en friends & family verblijven allemaal in hotels in en rondom Den Haag. Ook in deze hotels zitten gastheren/-vrouwen die hen informatie over het evenement en de stad kan geven.

Naast deze doelgroep worden er tijdens het evenement ook veel gasten en veteranen ontvangen. Ook hiervoor worden verschillende ontmoetingsplekken op het evenemententerrein gebouwd waar zij op uitnodiging terecht kunnen voor een hapje en een drankje.

Binnen dit team zorg je ervoor dat deelnemers, friends & family, partners en overige gasten een persoonlijk, professioneel en warm ontvangst krijgen. Je heet ze gastvrij welkom om de hierboven genoemde locaties en bent beschikbaar voor het beantwoorden van vragen.

Gevraagde beschikbaarheid van 27 mei t/m 5 juni. 


Team Liaison

Aan alle deelnemende landen worden één of twee team liaisons gekoppeld. Als team liaison ben je eerste aanspreekpunt voor en begeleider van een deelnemend land aan de IG2021. Je bent de schakel tussen jouw land en de organisatie. Je kunt allerlei vragen beantwoorden en bent inzetbaar voor verschillende hand- en spandiensten om jouw land te helpen. Tevens ben je verantwoordelijk voor de gastvrije ontvangst en vertrek van de teams op Schiphol of andere aankomst-/vertreklocatie. Voor deze functie is het een vereiste dat je Engels en een taal uit een van de deelnemende landen spreekt.

Als Team Liaison word je gevraagd vanaf de aankomst van de landen op 27 mei t/m vertrek op 5 juni beschikbaar te zijn. Je wordt niet ingedeeld in shifts, maar je aanwezigheid hangt af van de planning van jouw land. Je bent gedurende deze periode 24/7 telefonisch bereikbaar voor jouw land.


Jouw talent

Beheers jij de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift en kun je je redden in het Engels? Ben je communicatief vaardig, vriendelijk, sociaal, enthousiast, servicegericht, en flexibel? Houd je ervan om mensen een gastvrij gevoel te geven en ben jij wegwijs in Den Haag? Kom dan één van de bovenstaande teams versterken!

Het is een pré als je affiniteit van de Invictus Games en de specifieke doelgroep hebt.

Accreditation & Ticketing

Tijdens het evenement zijn er plekken op het evenemententerrein waar je alleen toegang krijgt met een toegangskaartje of met een accreditatie. Vrijwilligers binnen dit team staan op de verschillende controleposten waar wordt gecontroleerd op geldige accreditatiepassen. Hiervoor worden scanners gebruikt. Ook kan je binnen dit team helpen bij het maken en uitgeven van de toegangspassen aan alle verschillende doelgroepen en/of help je bij het klaarleggen, verstrekken en verkopen van toegangstickets. Je bent op verschillende locaties inzetbaar (hoofdingang Zuiderpark, Stadion Zuiderpark, Sportcampus en Zwembad het Hofbad).

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni, idealiter ben je ook enkele dagen in de voorbereiding beschikbaar.


Logistical Support

Je bent inzetbaar voor allerhande logistieke zaken, zoals het bemannen van het distributiecentrum, het organiseren van de uitgifte van porto’s, fietssleutels en andere materialen, het ondersteunen van het entertainment team of het bemannen en netjes houden van het Nations Center. Je bent allround inzetbaar en vindt het leuk om te helpen waar op dat moment handjes nodig zijn. Het kan soms fysiek zwaar werk betreffen.

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni. 


Catering

Er komen veel verschillende cateringpunten op het terrein. Denk aan het Crew Café, het Nations Home, de vipruimtes, het veteranenhuis en de publiekscatering. Het catering team zorgt ervoor dat deze uitgiftepunten bevoorraad en bemand zijn tijdens het evenement.

Ben je enthousiast en heb je affiniteit met horeca/catering? Heb je gevoel voor hospitality? Ben je correct en sta je gasten gastvrij te woord? Heb je enige kennis van voedingswaren en hygiëne? Heb je enige vaardigheid in het op de juiste wijze verstrekken van voeding en dranken en in het bedien van eenvoudige appratuur (friteuse, koffiemachine, biertap etc.)? Meld je dan aan voor de functie catering.

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni. 


Jouw talent

Heb jij oog voor detail en logistieke zaken en heb jij de spierballen om materialen te sjouwen? Heb jij een hands-on mentaliteit en heb jij een goede conditie? Ben je daarnaast flexibel ingesteld? Kom dan één van de bovenstaande teams versterken!

Communication

Het team communicatie helpt de organisatie bij het schrijven en/of verzamelen van interessante content ten aanzien van het evenement; het up-to-date houden van onlinekanalen zoals website, een app, social media, et cetera. Ook kan je binnen dit team als fotograaf de mooiste momenten van het evenement op beeld vastleggen. Daarnaast zijn we op zoek naar vrijwilligers die nieuwsartikelen en andere berichten voor diverse doelgroepen kunnen vertalen. Zowel van het Nederlands naar het Engels, als andersom.

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni. 


Press & Media

De IG2021 is een internationaal evenement waar veel media-aandacht aan wordt besteed. Er zal dan ook veel pers op het evenement afkomen. Voor het evenement is het belangrijk dat de pers en media partijen gastvrij ontvangen en goed begeleid worden. Vrijwilligers binnen dit team maken het perscentrum gereed, ontvangen de pers in het perscentrum, begeleiden de pers naar de mediatribunes en bieden ondersteuning aan tv-ploegen en in tv-wagens. Ook zijn we op zoek naar zogeheten ‘spotters’. Als evenement wil je natuurlijk de mooiste momenten vastleggen en dit kan je niet altijd inplannen. Er worden daarom spotters ingezet tijdens de wedstrijden om in de gaten te houden waar er iets gebeurt wat media-waardig is. Spotters staan één op één in contact met de regiewagen zodat zij hier direct op in kunnen spelen.

Gevraagde beschikbaarheid van 29 mei t/m 4 juni. 


Jouw talent

Heb jij een achtergrond in communicatie, journalistiek of sociale media of heb jij goede kennis omtrent het gebruik van computers, printers en tekstverwerkingsprogramma’s? Ben je daarnaast stressbestendig, accuraat, communicatief vaardig en beheers je de Nederlandse en Engelse taal (en eventueel een andere buitenlandse taal) uitstekend in woord en geschrift? Kom dan één van de bovenstaande teams versterken!

Side Events

Het side-events team is ervoor verantwoordelijk dat de Invictus Games meer wordt dan een evenement voor deelnemers en hun Friends & Family, het is namelijk veel meer dan een evenement an sich. Naast het officiële wedstrijdprogramma worden er allerlei ludieke activiteiten in en rondom het Zuiderpark georganiseerd, die kinderen en andere bezoekers de kans bieden om zelf ook actief te zijn. Het vergroot de beleving en de spin-off van de Invictus Games. Binnen het team side-events help je mee bij de uitvoering van de side-events in en rondom het Zuiderpark. Zo ben je inzetbaar als vrijwilliger bij de opening- en closing ceremonie, bij de welkomstborrel voor competitors en friends & family en bij alle niet officiële sport- en militaire activiteiten op het evenementterrein.

Gevraagde beschikbaarheid van 30 mei t/m 4 juni. 


Jouw talent

Kun jij kinderen en volwassenen enthousiasmeren? Vind jij het leuk om een beleving te creëren voor bezoekers en zelf ook actief de handen uit de mouwen te steken? Ben je geduldig, enthousiast, vrolijk en in goede conditie? Kom dan het side events team versterken!

Sports Volunteer

Er worden in totaal negen sporten georganiseerd tijdens de IG2021, namelijk atletiek, handboogschieten, powerliften, roeien, rolstoelbasketbal, rolstoelrugby, wielrennen, zwemmen en zitvolleybal. Om de wedstrijden te kunnen organiseren zijn er vrijwilligers nodig om alle randzaken van de wedstrijd goed te regelen voor de deelnemers. Denk hierbij aan het begeleiden van de deelnemers naar het wedstrijdveld, het bemannen van de sport informatiebalie in de venues waar wordt gesport of de toegangscontrole checken op plekken rondom het wedstrijdgebied. Bij de sporten zwemmen en zitvolleybal kunnen kinderen ingezet worden als bakkendrager of ballenkind. Binnen dit team kan je tevens ingezet worden bij de ceremonies die na afloop van de finales worden georganiseerd.

We gaan ervan uit dat je beschikbaar bent op de dagen dat de sport waar jij bij wilt helpen op het programma staat. Alle sporten worden maximaal twee dagen in het wedstrijdprogramma georganiseerd. Houd er daarom rekening mee dat je voor meerdere functies ingedeeld wordt. Geef in het opmerkingenveld in je aanmeldformulier aan naar welke sport jouw voorkeur uitgaat.


Jouw talent

Heb jij (enige) kennis van een van de deelnemende sporten en wil jij voor de deelnemers de randzaken van de wedstrijden samen met je team perfect laten verlopen? Beheers je zowel de Nederlandse als de Engelse taal? Ben je een teamplayer die communicatief vaardig, servicegericht, stressbestendig en flexibel is? Kom dan het competitie team versterken!

Tijdens de wedstrijden wordt ook een beroep gedaan op officiële scheidrechters en juryleden. De werving van officials loopt via EventMakers, maar zal op een later moment, in samenwerking met de deelnemende bonden, starten. Hier volgt later mee informatie over.

Het kan natuurlijk zo zijn dat alle functies jou leuk lijken om te doen. Geef dan bij je eerste voorkeursfunctie aan geen voorkeur te hebben.

Print
Categorieën: Uncategorized
Tags:

Name:
Email:
Subject:
Message:
x