Vestingloop 2023

Datum Evenement: 14-5-2023 Exporteer Evenement naar Outlook

Vestingloop 2023

Op 14 mei vindt de 17e editie van de Vestingloop plaats! Wandelen en hardlopen op 1 dag. Toegankelijk voor iedereen, beginneling of getrainde loper, individueel of in teamverband. Jij kan daar een bijdrage aan leveren, want zonder vrijwilligers is het organiseren van de Vestingloop niet mogelijk! Als Vestingloop EventMaker ben jij onderdeel van het evenement en mag jij alle deelnemers een onvergetelijke dag bezorgen!

Wat krijg je van ons?

Vrijwilligers maken het evenement! Omdat EventMakers voor ons heel belangrijk zijn, garanderen we dat er goed voor je gezorgd wordt. Dat doen we op de volgende manieren:

  • Je ontmoet veel nieuwe mensen en krijgt een uniek kijkje achter de schermen van dit evenement;
  • Je ontvangt een T-shirt in de stijl van het evenement;
  • Je krijgt goed te eten en te drinken tijdens het evenement;
  • We maken op een persoonlijke manier kennis met je en kijken hoe we jouw talent het beste kunnen inzetten;
  • We verzorgen een kick-off bijeenkomst voor alle EventMakers.

Wat vragen we van jou?

  • Voor het evenement is de voorwaarde dat je minimaal beschikbaar bent op zondag 14 mei;
  • EventMakers zijn op 12 mei 2023 minimaal 16 jaar oud;
  • EventMakers beheersen in elk geval de Nederlandse óf de Engelse taal;
  • Alle EventMakers tekenen een vrijwilligersovereenkomst;
  • We vragen van alle EventMakers veel enthousiasme, inzet, gastvrijheid en passie voor het evenement;
  • Reis- en verblijfkosten zijn voor eigen rekening.

Functies

Tijdens de Vestingloop Den Bosch worden EventMakers op verschillende functies ingedeeld. Onderstaand worden de verschillende functies weergegeven. Per functie wordt een beschrijving gegeven van het team en de functies.

Het team Deelnemers Services is een hechte groep dat bestaat uit twee onderdelen: Inname/uitgifte tassen en Uitgifte startnummers. Op verschillende plekken rondom de aanmeld locatie kunnen deelnemers terecht voor verschillende services.

Inname en uitgifte tassen (garderobe)

Je bent verantwoordelijk voor de inname of uitgifte van de tassen van deelnemers. De spullen worden door jou voorzien van een nummer en in rolcontainers geplaatst. De uitgifte garderobe is in de Pleinzaal van Theater aan de Parade. De spullen worden door jou uitgegeven aan de juiste deelnemers. De ochtendploeg bouwt samen met de locatie manager de garderobe op. Tafels en stoelen, bankjes, bordjes en bewegwijzering plaatsen horen bij de inrichting van de garderobe

Uitgifte startnummers

Deelnemers hebben de mogelijkheid in de week voor de Vestingloop het startnummer op te halen bij Run2Day. Degene die niet in de gelegenheid zijn om eerder het startnummer op te halen, kunnen dat op zondag 14 mei doen. Jij reikt, op basis van achternaam, de startnummers uit aan de deelnemers. Je bent daar ook als vraagbaak voor de deelnemers.

Het team EventMaker Services bestaat uit drie onderdelen: Registratie crew, Runner en Allround EventMaker. Binnen het team EventMakers Services zorgen we er samen voor om een fantastisch evenement neer te zetten en een hechte groep vrijwilligers te creëren.

Registratie crew

Vrijwilligers melden zich bij aanvang van hun dienst bij de registratiebalie. Jij streept af wie er is, geeft ze een T-shirt en eventueel een briefingsdocument mee. Medewerkers kunnen hier ook een lunchpakketje meenemen. Indien nodig wijs jij hen ook de weg naar hun post. Na afloop van de dienst komen alle medewerkers zich ook weer bij jou afmelden en geef jij hen een bon mee om nog een drankje te kunnen drinken.

Runner

Jij zorgt voor het rondbrengen van eten, drinken en versnaperingen aan de vrijwilligers op het parcours. Dit doe je met een bakfiets of lopend (afhankelijk van de locatie waar het naartoe moet). Voor het rondbrengen van eventuele andere spullen kun je ook ingezet worden. Je bent de schakel tussen de medewerkers bij de crewbalie en de vrijwilligers op de route.

Allround EventMaker

Vanuit deze functie ben jij op alle posities inzetbaar en vind je het leuk om te helpen waar op dat moment handjes nodig zijn. Voor deze functie wordt een beroep gedaan op je flexibiliteit.

Het parcours is een van de belangrijkste en tevens het grootste onderdeel bij dit wandel- en hardloopevenement. De functie parcours bestaat uit twee onderdelen: Routebegeleider en hekwacht.

Routebegeleider

Jij zorgt voor een veilig verloop van de route. Je focust je op de deelnemers, maar houdt tegelijkertijd de omgeving goed in de gaten. Je verzorgt je locatie zoals aangegeven op je persoonlijke plattegrond, je zet de hekken op de juiste plaats en spant eventueel een lint. In sommige gevallen dien je de route om te bouwen na de laatste loper van respectievelijk de 5 of de 10 kilometer.

Hekwacht

Op sommige plaatsen aan de route verwachten we niet veel verkeer, maar is het wel noodzakelijk de weg af te sluiten om de veiligheid van de deelnemers te garanderen. Jij staat bij het hek, je informeert mensen die er door willen over omleidingsroutes en laat ze in speciale gevallen door.

Jij zorgt er voor dat de lopers goed gehydrateerd blijven. Bij de marktkramen zorgen jullie er samen voor dat er voldoende bekertjes water staan. Aangezien de lopers liever niet afremmen om water te drinken, is het handig als jullie ze aangeven. Zorg er hierbij voor dat lopers er altijd door kunnen. Een paar meter na de marktkramen staan de zogenaamde ‘gooigoten’. Hier gooien de lopers hun beker in zodra ze klaar zijn met drinken. Jullie zorgen er samen voor dat deze regelmatig geleegd worden. Na de laatste loper ruimen jullie samen het afval op.

Het start/ finish gebied is de plek waar iedereen met gespannen koppies aan de start staat en hopelijk met en brede glimlach over de finishlijn komt. Het team Start- & finishgebied bestaat uit drie onderdelen: Startvakken, Finishfuik en Uitgifte aandenken.

Startvakken

Op verschillende tijden wordt er per afstand en onderdeel een startschot gegeven. Jij controleert en coördineert, op basis van de kleuren startnummers, of iemand in het juiste startvak plaatsneemt. Je bent daar ook als vraagbaak voor de deelnemers en eventueel publiek.

Finishfuik

In de finishfuik heb je verschillende functies. Je zorgt voor een goede doorstroom van de lopers, dat niet iedereen direct na de finish blijft staan maar wat verder doorloopt zodat de lopers die daarna finishen ook de ruimte hebben. Je houdt het finishlint vast voor de eerste loper die finisht per afstand, je reikt bekers uit aan de eerste kinderen die finishen per leeftijdscategorie. Natuurlijk draag je daarnaast bij aan het schoon houden van jouw finishstraat door af en toe even een volle kliko om te ruilen voor een lege.

Uitgifte aandenken.

Alle deelnemers ontvangen een aandenken als ze over de finishstreep komen. Nadat dat zij een bekertje water hebben gehad en uitgerust hebben komen zij langs de uitgiftebalie waar de aandenkens liggen. Jij zorgt ervoor dat iedereen een aandenken ontvangt, dat er voldoende aandenkens klaar liggen en dat de deelnemers daarna weer goed doorlopen zodat er geen opstoppingen ontstaan. Natuurlijk draag je daarnaast bij aan het schoon houden van jouw finishstraat door af en toe even een volle kliko om te ruilen voor een lege.

Je hebt oog voor detail en bent net zo trots als wij op een mooie afwerking. De decoploeg is er op zondag vroeg bij om bij de start alle signing, banieren, vlaggen en andere decoratieve uitstraling op te hangen. Als je klaar bent met de decoratie bij de start assisteer je de locatie manager met hand- en spandiensten. Nadat de laatste loper vertrokken is help je mee de deco weer op te ruimen.

Print

Name:
Email:
Subject:
Message:
x