EK Indoor Atletiek 2025

EK Indoor Atletiek 2025

Datum Evenement: 6-3-2025 - 9-3-2025 Exporteer Evenement naar Outlook

EK Indoor Atletiek 2025

 

Vanaf de derde week van oktober is het mogelijk om je in te schrijven voor het EK Indoor Atletiek. Houd hiervoor deze webpagina in de gaten.

 

De Europese Kampioenschappen Atletiek Indoor komen weer naar Nederland! Van 6 t/m 9 maart 2025 zal de Europese top strijden in Omnisport in Apeldoorn om de indoortitels. Dit atletiekspektakel vindt plaats in Omnisport, Apeldoorn.

In de atletiek kennen we drie basisdisciplines: lopen, springen en werpen.  Tijdens de EK Indoor Atletiek hoef je je daarom nooit te vervelen want er is altijd íets bezig. De sprintonderdelen spelen zich af op het middenterrein, de middellange afstanden op de rondbaan en de spring- en werpnummers zie je ook op het middenterrein. In Omnisport kijk je van 6 t/m 9 maart 2025 je ogen uit. 

Wat krijg je van ons?

Vrijwilligers maken het evenement! Omdat EventMakers voor ons heel belangrijk zijn, garanderen we dat er goed voor je gezorgd wordt. Dat doen we op de volgende manieren:

  • Je ontmoet veel nieuwe mensen en krijgt een uniek kijkje achter de schermen van een fantastisch evenement;
  • Je ontvangt een gaaf en uniek kledingpakket in de stijl van het evenement;
  • Je krijgt goed te eten en te drinken tijdens het evenement;
  • We maken op een persoonlijke manier kennis met je en kijken hoe we jouw talent het beste kunnen inzetten;
  • We verzorgen een inspirerende online kick-off bijeenkomst voor alle EventMakers.

Wat vragen we van jou?

  • Voor het evenement vragen wij beschikbaarheid van minimaal 3 dagen in de periode van 6 tot en met 9 maart 2025;
  • EventMakers zijn op 6 maart 2025 minimaal 16 jaar oud;
  • EventMakers beheersen in elk geval de Nederlandse óf de Engelse taal;
  • Alle EventMakers tekenen een vrijwilligersovereenkomst;
  • We vragen van alle EventMakers veel enthousiasme, inzet, gastvrijheid en passie voor het evenement;
  • Reis- en verblijfkosten zijn voor eigen rekening.

Functies

Tijdens het EK Indoor Atletiek worden vrijwilligers op verschillende functies ingedeeld. Onderstaand worden de verschillende functies beschreven.

Verwijzer

In de venue, rondom de tribunes, staan verschillende vrijwilligers gepositioneerd om de bezoekers naar de juiste zitplekken of faciliteiten te verwijzen. Dit is een staanfunctie, wat inhoudt dat je tijdens deze rol vrijwel altijd staat.

Ticketscanner

Om toegang te krijgen tot het evenement moeten bezoekers tickets kopen. Bij de ingang van het evenement staan vrijwilligers klaar om de bezoekers te verwelkomen en de tickets te scannen voor toegang van de bezoekers. Dit is een staanfunctie, wat inhoudt dat je tijdens deze rol vrijwel altijd staat.

Informatiebalie

Er is een informatiepunt waar bezoekers terecht kunnen voor informatie over het evenement. Bij dit informatiepunt zitten twee vrijwilligers die de bezoekers voorzien van alle informatie over onder andere het wedstrijdprogramma, bereikbaarheid, et cetera. Dit is een zitfunctie, wat inhoudt dat je tijdens deze rol vrijwel altijd zit.

Accreditatie

Vrijwilligers binnen dit team helpen bij het maken en uitgeven van de accreditatiepassen aan alle verschillende doelgroepen. De rol van accreditatie zal ook actief zijn in de aanloop van het evenement. Er worden op drie verschillende locaties accreditaties uitgedeeld, namelijk: Apeldoorn (Omnisport), Arnhem (Papendal) en in het VIP Hotel. Dit is een zitfunctie, wat inhoudt dat je tijdens deze rol vrijwel altijd zit.

 

Alle rollen binnen Bezoekers Services zijn actief van 6 tot en met 9 maart, met uitzondering van de rol Accreditatie. Deze rol is al actief vanaf 4 maart.

Mixed zone

De omschrijving van deze rol wordt in week 41 toegevoegd.

Flash quote team

De omschrijving van deze rol wordt in week 41 toegevoegd.

Photo Centrum Assistent

De omschrijving van deze rol wordt in week 41 toegevoegd.

Media Center

De omschrijving van deze rol wordt in week 41 toegevoegd.

Media Informatiebalie Hotel

De omschrijving van deze rol wordt in week 41 toegevoegd.

Assistent Mediatribune

De omschrijving van deze rol wordt in week 41 toegevoegd.

Alle rollen binnen Pers en Media zijn actief van 6 tot en met 9 maart.

Informatiebalie Hotels

Tijdens het evenement worden zowel teams als VIP's en media ondergebracht in verschillende hotels in de regio (zowel in Apeldoorn als Arnhem). Per hotel zijn er altijd twee vrijwilligers aanwezig als eerste vraagpunt voor het EK Indoor Atletiek. Daarnaast biedt het hotel verschillende faciliteiten zoals vergaderruimtes en beheer jij de reserveringen van deze ruimtes. Je voorziet de gasten van alle informatie: van transportschema's tot wedstrijdschema's tot zelfs de weersverwachting van de aankomende dagen. Voor deze rol vragen we vrijwilligers die vaardig zijn met een laptop, gastvrij en proactief zijn.

Coördinator Hotels

Doordat op tien verschillende locaties vrijwilligers actief zijn bij de informatiebalie van de hotels, zijn wij op zoek naar een of enkele vrijwilligers die fungeert als contactpersoon tussen de vrijwilligers in de hotels en de coördinator van alle hotels. Deze vrijwilliger verzamelt alle vragen vanuit de verschillende hotels, bundelt deze en zorgt ervoor dat de antwoorden met alle vrijwilligers wordt gedeeld. Daarnaast zal deze vrijwilliger de verschillende hotels regelmatig bezoeken om te kijken hoe het overal gaat.

Alle rollen binnen Hotels zijn actief vanaf 2 tot en met 10 maart. Binnen de rol van Hotels is het een vereiste om Engels te kunnen spreken. We zijn actief in hotels op de volgende plaatsen: Apeldoorn - Arnhem - Deventer - Eerbeek - Garderen

Welkomdesk Luchthaven

Veel atleten en officials gaan landen op Schiphol, waarna zij hun weg vervolgen richting Apeldoorn. Om deze atleten en officials zo goed mogelijk te begeleiden wordt er een welkomdesk ingericht op de luchthaven om deze mensen te ontvangen. Hier verwelkomen wij ze in Nederland en begeleiden wij ze naar het juiste vervoer richting Apeldoorn.

De Welkomdesk zal enkel actief zijn tijdens de aankomstdagen. Naar verwachting is dit 2 tot en met 5 maart.

Transportdesk

In de venue bevindt zich een transportdesk waar atleten en officials transport kunnen aanvragen. Jij bent het eerste gezicht voor deze mensen, ontvangt de aanvraag en kijkt samen met de transportcoördinator of wij kunnen voldoen aan de aanvraag. Daarnaast ben jij in het bezit van alle informatie omtrent transportschema's.

De Transportdesk zal enkel actief zijn tijdens het evenement, dus van 6 tot en met 9 maart.

Chauffeur

Tijdens dit evenement worden er vrijwilligers ingezet die als chauffeur aan de slag gaan. Deze vrijwilligers rijden voornamelijk ritten tussen de luchthavens, wedstrijdlocaties en hotels. Zowel atleten als officials worden vervoerd.

De Chauffeurs worden ingezet van 2 tot en met 10 maart.

 

Print
Tags:

Name:
Email:
Subject:
Message:
x